5:2 kuren - februar 2013 - vægttab 2,0 kg - 5,8 kg i alt

Det er den første dag i februar. Jeg er fortsat motiveret og godt i gang med at afprøve forskellige opskrifter af. Det har været lidt af en udfordring og tidsmæssigt krævende at finde ud af hvordan jeg skal sammensætte mine 500 kalorier på de 2 faste dage.
Jeg har forsøgt med 1 stort aftensmåltid, 2 mindre måltider og 1 stort måltid midt på dagen. Det er endnu ikke lykkedes mig helt at finde ud af hvilken konstellation, der er bedst, men jeg er i gang med at skrive mine opskrifter ned.

Februar måned er startet og jeg er fortsat topmotiveret for at holde den gode og motiverede linje. Udfordringerne i denne måned består i, at der er en del fødselsdage, vinterferie med børnene og en del sociale aktiviteter i kalenderen, så jeg skal nøje planlægge fastedagene. Jeg undgår ikke helt at skulle inddrage et par enkelte faste dage, hvor jeg skal faste. I januar har jeg eksperimenteret med 2 mindre måltider i løbet af dagen i form af et morgen- og aftenmåltid. 


5:2 kuren efter 21 dage i februar

Februar måned har været en blandet fornøjelse indtil nu. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er faldet i på 2 af mine fastedage, hvor jeg har indtaget det dobbelte antal kalorier end tilladt, nemlig 1000 kalorier. ØV! Men det er bare umuligt for mig at faste på dage, hvor jeg skal mange ting med børnene eller har en meget stresset dag på mit arbejde. Jeg bliver irriteret, får hovedpine og mangler fuldstændig energi til tankeprocesserne. Øv. 


En opskrift på morgenmad som jeg har brugt på næsten alle fastedage.

Jeg ved fra tidligere, at det er meget vigtigt for mig at få noget morgenmad med et højt indhold af protein. Da jeg ikke har meget tid til at lave morgenmad på grund af den store hektiske morgenaktivitet med 4 børn, der skal ud af døren får I lige min hurtige morgenopskrift her, som giver en utrolig god mæthedsfornemmelse i flere timer.

Morgenmad med æg - 250 kalorier


1 spsk minimælk - 5 kalorier

Knækbrød - 45 kalorier
2 æg - 82 kalorier
100g gulerod - 20 kalorier
75 g tomater 20 kalorier

Æggene laves til røræg og anrettes sammen med resten af ingredienserne. Jeg drikker 2 store glas vand og sort kaffe til. Det giver en dejlig let morgenmad, som er med til at holde mig mæt til langt over middag. Jeg supplerer løbende med vand og te i løbet af formiddagen, hvilket betyder, at der er travlt på toilettet.

Vægttab efter 2 måneder med 5:2 kuren
Det er svært at lade være med at veje sig løbende, men jeg har været standhaftig indtil nu og i morges tog jeg spændt vægten frem. Der er røget 2 hele kilo i februar måned. Jeg er nu under 90 kg! Det er simpelthen en fantastisk følelse at se de digitale tal ende i 80´erne. Det er stadig for højt, ingen tvivl om det, men jeg er på rette vej. Ud

Ingen kommentarer:

Send en kommentar