5:2 fastekuren har reddet mit liv

I dag mangler jeg cirka 6 kg inden jeg har nået min ønskevægt på 62 kg og jeg er ikke i tvivl om, at jeg er glad for, at jeg kom til at se dokumentaren om 5:2 fastekuren med Michael Weasley for mere end 1 år siden. Som du kan læse vejede jeg hele 95 kg da jeg gik i gang. Det var en alt for høj vægt til mine 164 cm og med et forhøjet blodtryk og dårlige kolesterolværdier var der kun en vej frem og det var få tabt nogle kilo hurtigst muligt.

Jeg havde dog aldrig troet, at jeg ville tabe 25 kg i løbet af et 1 år og her i 2014 har jeg tabt yderligere 2,1 kg fra juleaften 2013 til slutningen af januar 2014. Det går fortsat den rigtige vej og jeg planlægger hver søndag hvornår jeg skal ligge mine fastedage i løbet af den kommende uge alt afhængigt af aktivitetsniveau og andre gøremål.

I skrivende stund har jeg tabt 27 kg hvilket er helt vildt. Jeg er bare så glad og vil aldrig nogensinde lade min vægt blive så høj som før. I denne guide for begyndere kan du læse om prinicpperne for 5-2 fastekuren hvis du også godt kunne tænke at tabe dig stille og roligt, opnå flere helbredsmæssige fordele og ikke mindst få fornyet mental energi og kraft ved at mærke kiloene forsvinde fra kroppen. Jeg har tabt mig 4 størrelser i tøj og kan mærkeligt nok slet ikke passe mine sko mere, da mine fødder er blevet mindre. Tænk, at jeg har været så tyk, at jeg har haft ekstra fedt om fødderne. Det er faktisk skræmmende.

Opnå en lang række helbredsmæssige fordele med bl.a. bedre blodtryk, gode kolesterolværdier og ikke mindst en lang række andre kardiologiske fordele ved at tabe fedtet omkring bug, ryg, arme, ansigt og ben. Stærk overvægt øger risikoen for en lang række kræftformer, så det kan slet ikke beskrives hvor glad jeg er for at have overstået og kommet igennem det år, hvor jeg besluttede at ændre mit liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar